I-T files cheating complaint against Surat BJP leader

    0
    2

    I-T files cheating grievance versus Surat BJP leader

    By: Express News Service|Surat |

    November 16, 2020 1: 20: 37 am





    Surat city BJP vice-president P V S Sarma. (Express Photo)

    The Earnings Tax Department has actually submitted a grievance of unfaithful against a Surat BJP leader, saying he faked circulation numbers for his 2 dailies to earn advertisement revenue of around Rs 2.70 crore from federal government agencies and ad companies.

    The Investigation Wing of the I-T Department had actually recently performed searches at the home and service premises of Surat city BJP vice-president P V S Sarma, who is himself a former I-T officer.

    Several “incriminating files” were found in the searches, which supposedly revealed evidence of fraud by Sarma and his aides using forged documents of fake companies, revealing large blood circulations for the English and Gujarati papers, which were used to get the advertisements.

    Pamaiya K D, deputy director of the Investigation Wing of the Surat I-T Department, submitted the problem against Sarma, his service partner Sitaram Adukiya, and others with the police on Saturday night. A case has actually been lodged.

    In the complaint, Pamaiya declared that on examining the documents took from the premises of Sarma and Adukiya, it was discovered that the accused ran the Satyam Times daily in Gujarati and English. Between 2008-09 and October 21, 2010, they acquired basic materials utilized for printing from Mahesh Trading Company and a couple of other companies for Rs 3.98 crore. However it was found that Mahesh Trading Business did not exist, and the facilities were owned by Adukiya.

    On the printing record register, Sarma and Adukiya had allegedly revealed the sales circulation of the Gujarati newspaper at 23,500 copies, which of the English paper at 6,000 copies. They had actually supposedly produced the figures of sales, and made phony papers of sales of basic materials from non-existent firms, showing it as genuine companies on the company journal account books.

    On examining the circulations, the officials had discovered that only 600 copies of the Gujarati paper and 290 of the English paper had actually been printed. Through the fake documents, the company had apparently get DAVP advertisements from the Centre to the tune of Rs 70 lakh and from other ads firms of Rs 2 crore.

    Authorities stated they are investigating the case.

    The Indian Express is now on Telegram. Click here to join our channel (@indianexpress) and remain updated with the current headlines

    For all the current India News, download Indian Express App.

    CLICK HERE TO LEARN MORE
    India.
    ( the headline, this story has actually not been published by Essential India News staff and is published from a syndicated feed.).

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here